woensdag 9 februari 2011

Recht uit het hart (II)

Ik blijf verbijsterd!

Wat heerlijk om eens lekker te kunnen schreeuwen samen met meer dan 10000 andere mensen die hun hart op de goede plaats hebben en willen dat alle kinderen het onderwijs kunnen krijgen dat zij nodig hebben.
Aandacht, veiligheid en liefde hebben deze kindjes nodig en probeer dat maar eens te bieden in een klas met 27 anderen die het ook nodig hebben (!) mevrouw de Minister!!!!!!

Wat haar betreft, zij heeft niet goed gekeken vandaag want dan had ze gezien dat je bij ons echt 3 mensen nodig hebt om goed onderwijs te bieden en ook nog eens om alles in goede banen te leiden!

Straks zitten veel kindjes niet op hun plaats en ik ook niet want bezuinigen kost banen en zeer waarschijnlijk ook die van mij!
Met mijn diploma Onderwijs-assitent heb ik mij volledig gericht op het speciaal onderwijs en heb altijd gedroomd van de baan die ik nu heb op de heerlijke Mattheusschool, waar ik me zo op mijn plaats voel! Waar kom ik straks terecht?
Achter de kassa bij de plaatselijke supermarkt? Totdat de minister erachter komt dat er meer geld moet komen omdat alle kinderen nu stuklopen en ik weer kan solliciteren?

Vanaf nu ga ik nog meer genieten van die heerlijke kinderen want wie weet breekt de Minister van Onderwijs mijn droom, die van collega’s en van de kinderen in tweeën!

Siets de assistent.

2 opmerkingen:

  1. Mooi geschreven! Blijf gewoon dromen! Voorlopig gaan we door met ons gevecht voor onze scholen, leerlingen (en hun ouders) en onze collega's! En verder voor iedereen in Nederland die wel verstand en en hart heeft!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En zo is het. We hebben hele goeie mensen in huis en dat willen we zo houden! Mooi geschreven!

    BeantwoordenVerwijderen