dinsdag 5 april 2011

Leo is ook boos

Zonder dat u het weet hebben we in dit blog op een eerder moment al uitgebreid aandacht besteed aan de man op deze foto. U zult denken "wat kijkt de beste man onguur" of "kijkt hij altijd zo" of misschien zelfs "ik ben een betere kwaliteit foto gewend van hun van wijzijnverbijsterd".

Nou, dat klopt ook, maar deze man is Leo. Leo is in het dagelijks leven directeur van de tyltylschool Rotterdam. Dat de school is gevestigd aan de Kromme Zandweg geeft niks, want er is geen zand te vinden en de taxi's kunnen er gewoon naartoe rijden.

Er staat hier een foto van Leo omdat Leo, en dan zeg ik het voorzichtig, "not amused" is. De school van Leo wordt namelijk net als zoveel andere scholen ongemeen hard getroffen door de bezuinigingen op het speciaal onderwijs, en daar is Leo over geinterviewd.
Dat interview kunt u HIER lezen. Leo blijkt gewoon een man van vlees en bloed te zijn met een enorm hart voor zijn leerlingen. Een man die zich er ook niet bij neerlegt dat zijn "kinders" gepakt worden door de bezuinigingen. Leo gaat wel heel ver. Hij krijgt binnenkort een aantal Tweede Kamerleden op visite, waaronder onze Ton met de bon ton. Dat is wel een compliment waard.

22 opmerkingen:

  1. Ik denk, nee, ik weet het eigenlijk wel zeker dat Ton met de bon ton ogenblikkelijk een motie indient waarin ook de mytyl en de tyltylscholen zeker weten echt niet absoluut niet zullen 'omvallen'....
    Net als de scholen voor epileptische kinderen.
    Leo: laat u niet foppen !!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Linda Uitdenbogerd5 april 2011 om 23:22

    Laat die lui maar eens goed merken dat er al te weinig is, en dat het WEL asociaal is om hierop te bezuinigen. Dat de "acceptabele ondergrens" al ruimschoots overschreden is, als je straks nog maar 2 keer per dag kan verschonen.

    Dat mislukte electronische patientendossier heeft tot nu toe ook 300 miljoen gekost, en dat gaat nu ook niet door. Als er dan een plek is om je geld nuttig te besteden dan is het wel in het (V)SO

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Weet je waar ik helemaal niets snap? Waarom blijven jullie, onderwijsmensen, zo aardig?
    Als ik Leo was, of Piet of Klaas, kwam er echt geen politiek bezoek meer bij mij over de drempel, laat staan Bon van de bon ton. Misschien is dit een "signaal" ? Idee?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Idd Aag dat was ook het eerste wat in mij opkwam toen ik het stuk las. Dan zijn ze even 'geraakt' (voor zover dat mogelijk is bij die koude kikkers)en maken ze wederom een uitzondering, omdat ze denken dat dit een uitsonderingsgeval is.

    Ze WILLEN hun fout gewoon niet zien en zeker niet toegeven...D

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leo weet waar hij mee te maken heeft. Hij is en blijft alleen een keiharde vechter voor `zijn` kinderen, zoals de meeste mensen in het speciaal onderwijs. Hij doet wat hij kan om het tij te keren en misschien, wie weet, zijn dromen geen bedrog. Het is niet het enige paard waar hij op wedt. Wij , ouders, kinderen en personeel, zijn heel blij met Leo.
    En, nee, hij is idd niet zo chagrijnig als lijkt op de foto.
    Conny(moeder/mr)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik kan uit de grond van mijn hart zeggen dat Leo not amused is en dit ook heel duidelijk aan de mensen van de tweede kamer laat merken en zich dus niet laat foppen.

    Leo en andere collega's; go get 'm!
    Betrokkene Tyltylschool

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi zo ! Leo : "Go get them" ! We horen heel graag hoe het is gegaan. Schrijf er gerust een mooi stuk over, wij plaatsen wel !

    Aag

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Die Leo, zit maar een beetje achter zijn bureau tonnen op te strijken, net als alle andere bestuurders binnen het passend onderwijs. Hij moet een beetje creatiever met de centen omgaan en hij moet niet zeuren, de klassen kunnen best wel 1 kindje groter. Hij heeft gewoon altijd teveel geld gehad, en er kan best wat af. ze hebben alleen een beetje adhd en een scheef hoofdje. kom op zeg

    BeantwoordenVerwijderen
  9. reactie op anoniem, 6 april 2010, 23:43:
    huh is dit een fout grapje?
    Zo niet: onder welke steen heb jij gelegen?

    BeantwoordenVerwijderen
  10. reactie op anoniem, 6 april 2010, 23:43:
    Ik mag hopen dat dit een misplaatste grap is, anders moet je misschien maar eens gaan kijken op een school als de tyltylschool. Met 'een beetje ADHD en een scheef hoofdje' kom je niet eens in aanmerking voor plaatsing.
    Daarbij weet je volgens mij het verschil tussen een directeur en een bestuurder niet. Misschien moet je dat even opzoeken voordat je weer zo'n domme opmerking maakt.

    Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Beste Anoniem, ik heb echt met verbazing jouw reactie gelezen! On-ge-loof-lijk..

    Het lijkt me niet verkeerd als jij jezelf verdiept in dit onderwerp, voordat je een desbetreffende reactie geeft.

    Erg jammer om te horen dat je het verschil niet weet tussen een directeur en een bestuurder.

    Daarnaast is het erg schrijnend dat je stelt dat deze kinderen allemaal naar normaal onderwijs kunnen. Misschien even opzoeken wat meervoudig gehandicapt betekent?

    Kirsten

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hallo dames, het gaat over diezelfde Leo die altijd tegen mij zegt dat ik maar achter mijn bureau zit, geld op strijk en veel e vaak op vakantie ga. mag ik dat over hem niet zeggen dan? Ik doe het lekker anoniem, maar hij weet best wie ik ben. En ik ben NIET lui

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Aan alle anoniemen hierboven: misschien moeten we een "ironie"-teken afspreken?

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hadden deze kinderen maar "alleen maar ADHD en een scheef hoofdje". Veel van deze kinderen hebben in de eerste jaren van hun leven, moeten vechten voor hun leven vanwege de vaak complexe aandoeningen die ze hebben en complicaties die opgetreden zijn na operaties of ziekenhuisopnames.
    Deze kinderen hebben recht op onderwijs, recht op een plekje in de maatschappij. Deze kinderen hebben veel aandacht en begeleiding nodig, omdat ze het zelf niet kunnen.
    Leo heeft hart voor zijn kinderen.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. wat een rare vervelende reactie, nu als je mijn collega bent dan kan jij er als eerste uitvliegen!!!
    tuurlijk speciaal onderwijs is qua salaris geen topbaan, dan had je in de ict/of mobiele telefonie moeten gaan werken!!
    maar om je eigen directeur leo onderuit te halen....beetje flauw en toont van geen professionaliteit

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Vanmorgen zag ik Leo, en hij zei dat hij vanmiddag op zijn jacht een biertje ging drinken. Waar doet hij dat van dan? Die bestuurders van het bijzonder passend onderwijs verdienen veels te veel. Ik zag dat hij in een Mercedes wegreed, met zijn cabriodak open. Leg dat nou eens uit dan? Jullie kunnen wel allemaal voor hem in de bres springen, maar dat is nergens voor nodig

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Beste anoniem,

    Ga lekker een hobby zoeken ofzo. Wij vieren op wij zijn verbijsterd het uitstel passend onderwijs en dan hebben we helemaal geen zin om jouw gezeur daar boven te zien staan. Laat het los en ga iets nuttigs doen!
    Groet van een heel opgeluchte moeder van een kind met autisme, die wel wat beters te doen heeft dan op anderen letten en me afgunstig op te stellen..........

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Die mercedes waar Leo in weggereden is, toen hij opweg was naar zijn jacht om een biertje te gaan drinken, zal wel van z'n jongste dochter zijn.. Die werkt in de jeugdzorg.. Ookal zo'n sector waar geld een crime is. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hé, daar hebben we de Leo-hater weer! Heb je nou drie maanden gewacht tot iedereen op vakantie is, om dan toe te slaan in een reactie? En dan helemaal terugzoeken zeker in de oude blogs om het goede blog te vinden. Zielig hoor!!!!!!!!!!!!! Je maakt jezelf echt belachelijk op deze manier.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. De reactie boven mij; Ik zal mijzelf even voorstellen, ik BEN de jongste dochter van Leo ;) Dus ik denk niet dat je kunt spreken over een Leo-hater. Jammer dat je zo snel conclusies trekt. Daarnaast was mijn bericht alles behalve negatief over Leo en/of de Tyltylschool, eerder cynisch.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ik zie inderdaad geen negatief woord over Leo of de tyltylschool. Als je goed leest zie je een duidelijke zelfspot. Misschien eerst even goed lezen en de stoomwolken tot rust laten komen voordat je een reactie typt?

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Excuses! ik had de zelfspot en het cynisme inderdaad gemist. Gelukkig maar dat die andere figuur, die het een paar maanden geleden nodig vond om steeds van die gemene reacties te schrijven, is gestopt met die rare berichtjes! Ik had dus geen last van stoomwolken, maar de strekking van het berichtje van anonieme Kirsten niet begrepen...............

    BeantwoordenVerwijderen