maandag 27 juni 2011

De PVV maakt zich WEL druk om belangrijke zaken

U weet ondertussen dat wij van wijzijnverbijsterd nou geen bijster grote fan van dit kabinet zijn.
Er gebeuren monstrueuze dingen door dit neo-liberale minderheids-gedoog-prutskabinet. Het is net of dit kabinet meer rampen voor elkaar krijgt dan welk ander gewoon meerderheidskabinet dan ook in de laatste 20 jaar.

Bezuinigingen hier, bezuinigingen daar, PGB's, kunst, onderwijs, openbaar vervoer, leger, wajong, je kan het allemaal niet verzinnen of dit neoliberale stelletje losers zet het mes erin. De PVV is de derde regeringspartij, maar eigenlijk hoor je die amper. In de Tweede Kamer dan, bedoel ik. Er buiten hoor je ze wel, als er maar het woord "moslim" in de zin zit die dan wordt uitgesproken.

Nou hebben de leden van de Tweede Kamerfractie één belangrijk doel in het leven. Ze zijn stemvee voor de grote blonde leider. Als hij, met een Limburgs accent, roept "links" dan gaan ze links en als hij roept "voor" dan zijn ze voor. Meestal roepen ze "TEGEN" als hij zijn duim naar beneden doet,

Gelukkig zijn er een paar Tweede Kamerleden die er een eigen mening op na houden. We kennen natuurlijk allemaal onze voormalige collega, ex-schooldirecteur-in-spé Richard de Mos.
We kennen hem door zijn bijbaan: "ongeleid projectiel". Ook Dion Graus heeft zich deze week mogen profileren. Het ging over onverdoofd slachten. Ze wilden bij de PVV natuurlijk de moslims in dit land een hak zetten, maar ze waren even vergeten dat de joden dat onverdoofd slachten ook al een paar duizend jaar doen. Nou is Geert daar weer groot fan van, dus dat zal nog wel even knallen in de fractie.

Maar dan Martin Bosma. Een uiterst trouwe vazal van de grote blonde leider. Hij mocht deze week ook wat zeggen, want Geert was in de rechtbank, in Israel, in Amerika of HongKong, dat was niet geheel duidelijk.

Martin Bosma mocht zijn "moment of glory" beleven. Hij had er twee termijnen voor nodig, maar toen diende hij zijn motie in. Hij overdacht hoe ze alle gehandicapten een hak hadden gezet, hoe ze het onderwijs te kakken hebben gezet, hoe ze de kunst opgeblazen hebben en de wajong opgedoekt, hij glimlachte bij de gedachte aan die moeder uit die reportage van netwerk, waarin Mark Rutte zei: "Gaat de politiek dit met U doen?".
Hij dacht en overdacht, glimlachte bij de gedachte aan "het nieuwe leger" (met paard en wagen) en kwam met zijn bijdrage aan dit land, zijn statement, zijn "uur U", zijn.... zijn... alles.
Zijn vrouw zat op de tribune, zijn kinderen (alle negen) hadden een corsage op, en iedereen was er getuige van.... de motie van Martin Bosma:

"Mevrouw de voorzitter, ik wil namens de PVV in een motie neerleggen dat er op Radio 2 meer Nederlandstalige muziek gedraaid moet worden, waarvan akte"

Martin, wat een fantastisch initiatief in deze tijd van bezuinigingen, bij al die miljoenen mensen die zich geschoffeerd voelen, beledigd, in de hoek gezet en afgedankt. En jij maakt je daar druk om.

Klasse, het zal de PVV niet wezen.

22 opmerkingen:

  1. ik weet nog wel een nummer dat radio 2 meer mag draaien. Het is van Koos Alberts:
    "Je loog tegen mij alsof ik een kind was, geloof dat je dacht dat ik helemaal blind was..."

    BeantwoordenVerwijderen
  2. 'zeg maar niets meer' van andre hazes vind ik ook wel passend:
    "Ooh, dit is de laatste keer
    Ik weet jij kijkt op me neer
    Maar als het strakjes beter gaat
    Hoop ik dat je voor me staat
    Nee, dan zie ik jou niet staan
    En zeg dat je beter kunt gaan..."

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Deze van Renee de Haan is ook leuk:
    "Vuile huichelaar, pak jij je koffer maar
    En verdwijn voorgoed uit m'n leven
    Vuile huichelaar, ga alsjeblieft naar haar
    En vergeet niet mij de sleutel terug te geven"

    BeantwoordenVerwijderen
  4. of
    Ihik ben Geert,
    Ik steel als de raven
    ik behen een boef
    in de ogen der braven...
    mahaar wat moet je nou
    als je niks hep
    in deze wereld
    waar je steeds wordt genept

    BeantwoordenVerwijderen
  5. hahahahaha sorry hoor, maar dit is zo absurd dat het gewoon grappig is.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. of deze dan

    Bloed zweet en tranen
    ik zeg
    rot jij nu maar op

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Eeeeeeeeven aan Geert Wilders vragen
    Ik zweerde dat hij dat zei
    Hij lachte er niet eens bijhijhij!
    Eeeeeeeeven aan Geert Wilders vragen........

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Carriere maken, voordat de regering valt,
    Een diploma halen, voordat de regering valt,
    Werken aan de toekomst, voordat de regering valt,
    Veilig terug in het ziekenfonds, voordat de regering valt.............

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik heb hier een brief van mijn Marja,
    Die hoog bij het torentje zit.
    Die brief bind ik vast aan mijn vlieger.......

    BeantwoordenVerwijderen
  10. HIHIHIHI ik lig hier in een deuk, wat jammer dat het ook zo IN en IN TRIEST is !!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. I want to be free.....
    without pee vee vee

    BeantwoordenVerwijderen
  12. I don't know how to love him.....

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Als de morgen is gekomen
    En Marja van Verbijsterveldt allang verdwenen is
    Als de morgen is gekomen
    Dan verlaat ze mijn geheuheugen omdat ik haar als kiespijn mis.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Als de morgen is gekomen
    En Ton met zijn Bon Tonnetje allang verdwenen is
    Als de morgen is gekomen
    Dan verlaat hij mijn geheuheugen omdat ik hem als kiespijn mis

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Als de morgen is gekomen
    En kabinet gedoogje alweer lang verdwenen is
    Als de morgen is gekomen
    Dan ruimen wij het puin en starten weer opnieuw met moed zo fris

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Als de morgen is gekomen
    En Marlies van PGB alweer hoogleraar is
    Als de morgen is gekomen
    Dan lezen we in 't geschiedenisboek hoe leuk het op 'n zorgboerd'rij is

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Als de morgen is gekomen
    En ESM gewoon weer een geaccepteerde stoornis is
    Als de morgen is gekomen
    Dan is onze Mar degene die ik helemaal echt nooit nie mis

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Als de morgen is gekomen
    En de autist weer gewoon is wie die is
    Als de morgen is gekomen
    Dan mag je weer speciaal zijn en dan is het weer zoals het is

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Als de morgen is gekomen
    En aan de afbraak echt een eind gekomen is
    Als de morgen is gekomen
    Dan is dit blog met supermensen pas datgene dat ik mis.

    Einde

    BeantwoordenVerwijderen
  20. als er nooit meer een morgen zou zijn
    en de zon viel in slaap met de maan

    hoe kom je erop?

    ook morgen zijn we er nog, dus je hoeft ons niet te missen. blijven reageren, dat is super!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hoe ik er op kom? Haha, ik ben zo'n leerkracht die altijd de afscheidsliedjes op bekende teksten mag maken op school als er een collega weggaat of 25 jaar in het onderwijs, enz. Ik weet ook niet hoe ik er op kom, de liedjes komen gewoon!

    BeantwoordenVerwijderen