dinsdag 8 februari 2011

Dagjesmensen (de VVD op zijn best!)

Terwijl geheel onderwijsland (werkgevers, werknemers en ouders) zich enorme zorgen maakt over de uitholling en afbraak van het onderwijs.
Terwijl leerkrachten uit het speciaal onderwijs oprecht verdrietig zijn over de toekomstperspectieven voor hun leerlingen onder het huidige kabinetsbeleid van VVD en CDA, en ouders zich vertwijfeld afvragen wat er van hun kind met een beperking zal worden in ons keihard verzakelijkte (verziekte) klimaat in Nederland.
Terwijl iedereen met enig hart in hun lijf voor de kinderen en jongeren, al dan niet lichameljk of geestelijk beperkt of door gedragsproblematiek belemmerd, zich opmaakt om morgen een stem te laten horen tegen de draconische en misdadig bezuinigingen in het passend onderwijs, maakt de woordvoerder onderwijsbeleid van de VVD, Ton Elias, zich druk over eventuele declaraties van reiskosten voor dit "dagje uit". Ja echt, hij noemde het echt zo: "een dagje uit"!

Inhoudelijk had de woordvoerder niet veel op te merken over de beweegredenen voor ons "dagje uit" morgen.
Tekenend: het afschrijven en wegcijferen van de zwaksten van onze samenleving wordt door de VVD waarschijnlijk ook gezien als een gezellig dagje naar het strand. "En gelachen dat we hebben!".

Analogieën trekken met het verleden mag tegenwoordig niet meer, dus dat zal ik dan ook niet doen. Het kost me moeite.

Natuurlijk is het een leuke populistische bliksemafleider van heer Elias om maar niet te hoeven praten over wat er echt aan de hand is, namelijk met eurotekens en JSF-jes in de ogen, de zwaksten keihard in de hoek schoppen.

Heer Elias zou zich moeten schamen, heel diep schamen.

Maar ach, dat doet hij waarschijnlijk niet. Hij lacht zich morgen dood om al die betrokken leerkrachten, ouders en anderen, die op hun vrije woensdagmiddag naar Nieuwegein komen om te laten horen dat we van de plannen van blaaskaken zoals hij niet gelukkig worden.

Mensen die zich oprecht zorgen maken, mensen die solidair zijn, mensen die opkomen voor de zwakkeren, heer Elias heeft er geen boodschap aan, want de enige waaraan hij denkt is namelijk zichzelf. En zijn eigen portemonnee natuurlijk. U weet, wel met al die declaratiebonnetjes.

13 opmerkingen:

  1. Ja natuurlijk een dagje uit, op zijn Hollands welteverstaan: met koelbox en broodjes een lekker dagje weg naar Nieuwegein.( hopelijk schijnt het zonnetje ook! ) Het is toch voor de lol dat we morgen met zijn allen in de bus zitten? Of heb IK het nou allemaal niet begrepen?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zou hij nou zelf vader zijn ?
    Of zou hij een leuke opa zijn ?
    Een ding is zeker: hij gaat vast regelmatig 'een dagje uit', als hij het maar kan declareren.....
    Werkelijk het laatste waar iemand uit onderwijsland zich druk over zal maken morgen. Of je je reiskosten kan declareren. Hoe erg kan je denken.........

    BeantwoordenVerwijderen
  3. het is toch godsgeklaagd dat iemand als deze meneer iets te zeggen denkt te hebben over onze kinderen/leerlingen. Man heeft geen greintje fatsoen in zijn lijf blijkens zijn gedrag gisteren!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Bezuiniging en minder geld!Dat is niet goed!!!!!!!!
    Is nu lekker rustig als de klas klein is dat is beter voor mij en voor andere kinderen. Dat moet ook zo blijven wij zitten hier goed omdat de juffen ons goed helpen met onze verstandelijke berperking.
    Gr. Essie Roos/ leerling zmlk onderwijs

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Bezuiniging dan is er minder geld.

    Ik vind niet goed en echt raar. dan doen wij weinig dingen en missen we heel veel dingen zoals leren koken, op kamp gaan. Als er meer kinderen in de klas komen dan kunnen wij niet zo goed leren en concentreren. Dat is echt jammer. Ik hoop dat de bezuiniging niet doorgaat.

    Gr. Sanaa Jekhmane. (leerling zmlk)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. bezuinging minder geld

    weinig geld is niet goed want
    zo kan we heel veel ding
    kwijt kunen raken
    zoals is niet rustig kan ik niet
    concentreren !
    en kunnen we niet koken wij hebben daar
    weinig geld door !
    dat is niet leuk dus

    bezuiniging is niet goed
    desiree (leerling zmlk)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Bezuiniging
    minder geld

    dat is niet leuk
    en het is
    heel Rustig en
    je kan ook goed opje werk letten.We hebben
    een verstandelijke
    berperking en
    je moet ook goed kunnen concentreren.
    Minister je moet stoppen.
    naomi(leerling zmlk)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ik vind dat je niet mag bezuinigen op mensen die een beperking hebben. Dat kunnen wij niet accepteren. En ik vind dat bezuiniging niet mag gebeuren.
    groetjes van Mitchel (leerling)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik kwam even zeggen wat ik van bezuiniging vind. Kijk als er niet genoeg geld is, is er geen school voor mij. Als ik niet op een specale school zit krijg ik stress. Als ik werk in een groete groep dan ben ik snel boos. De juf op mijn school kan mij goed begrijpen en helpen.

    Nickels (leerling)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. minister Bijsterveld,

    Ik wordt gek in mijn hoofd! Ik wil dat de school zo blijft. Anders gaat het niet goed met de leerlingen en komen sommigen misschien op het verkeerde pad.

    Khalid (leerling)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ben ik op mijn 40ste nog de pabo gaan doen en nu de masteropleiding om vervolgens te worden ontslagen? Wat is dit voor gekkigheid!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. minister bijsterveld wat doeje je doet niet goed deze kinderen van het st.mattheusschool zij handicap en jij doet het foudt en en somegen worden gek en overspaning in de klas en hun komen meschien op het verkeerde pad. minister bijsterveld je hebt geen respect raar van jou laat die school zo gwoon joh. groetjes Mohamed ik woon in noord

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat goed van jullie leerlingen van het ZML om jullie ook te laten horen !!!
    Knap geschreven, knap gedaan !
    Juf Aag is in ieder geval heel trots op jullie !

    BeantwoordenVerwijderen