maandag 27 juni 2011

Platform Verontruste Ouders: Noodkreet van een 13 jarige jongen!

"Beste meneer Rutte,

ik ben Erwin Kalle, 13 jaar. Ik heb de spierziekte SMA type II. Hierdoor zit ik in een elektrische rolstoel. Ik kan niet staan, en heb erg weinig kracht in mijn handen. Dit betekend dat ik niet zelf een deur kan openen, geen vol glas drinken kan optillen of een boek kan pakken. Ik kan niet zelf naar toilet, wassen of douchen, haren kammen. Ik kan me verslikken als ik eet of drink. Daarom moet er altijd iemand in de buurt zijn. Na de zomervakantie ga ik naar 4 VWO van een reguliere school. Ik schaak graag en speel competitie, help bij de schaaklessen, en ga graag met mijn vrienden en vriendinnen naar de film of naar de stad."

Lees hier verder

6 opmerkingen:

  1. Lieve Erwin,
    Je kunt je verhaal doen bij Marlies; dat heeft ze vorige week gezegd.
    http://www.trouw.nl/tr/nl/4516/Gezondheid/article/detail/2457959/2011/06/27/Een-roekeloze-belofte-over-het-pgb.dhtml
    Ik denk dat Marlies ook echt meeleeft en als persoon niet echt achter haar bezuinigingen staat, maar niet anders kan. Dat is bij Marja een heel ander verhaal. Die snapt er ook inhoudelijk helemaal niets van.......................

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @anoniem
    Als Marlies inderdaad zoveel moeite heeft met deze bezuinigingen dan kan zij wel anders. namelijk principieel weigeren om verder mee te werken aan deze draconische plannen van Rutte I. Niets is zo flauw om maar te roepen dat je handen gebonden zijn, want dat is uiteindelijk slechts hetzelfde als je handen wassen in onschuld als het kwaad is geschied. Opstappen dus en duidelijk verkondigen dat zij zich niet meer kan vinden in de plannen. Dát is pas een signaal. Niet meeleven maar er niks mee doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @CHE, daar heb je helemaal gelijk in. Ik ben ook benieuwd wat Marlies in de toekomst gaat doen. Ik heb het gevoel dat ze gewetensnood heeft als ik haar lichaamstaal zie, maar ik kan er natuurlijk ook helemaal naast zitten. De tijd zal het leren.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Er gaat in het eerste bericht iets mis met het linkje over de brief naar de Tweede Kamer. Hij staat onder meer hier.
    http://www.umcg.nl/NL/UMCG/Nieuws/Nieuwsberichten/Pages/OpenbriefaandeministervanVolksgezondheid.aspx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @Rein Haakma
    Er lijkt iets mis te gaan met het stukje geluidscript dat umcg-site gebruikt. Weet niet precies wat. Heb inmiddels een alternatieve link aangemaakt. Werkt nu naar behoren.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Elmira, leerkracht ZMLK moeder van Fien met down29 juni 2011 om 11:04

    Jemig, wat een prachtige brief. Mijn complimenten aan Erwin. Tranen in mijn ogen.. Ik hoop zo voor jou, en natuurlijk alle anderen die aangewezen zijn op PGB, dat het allemaal goedkomt.
    Heel veel sterkte iig.

    BeantwoordenVerwijderen