zaterdag 12 maart 2011

Oom Ton in Weekend Miljonairs

Tja, dan zitten we even naar de TV te kijken, komt Jeroen van der Boom langs met "Weekend Miljonairs".
Komt daar onze Ton met de bon ton in de stoel te zitten. De eerste vraag ging over "Wie eet wie in Roodkapje". Ton had daar al een hulplijn bij nodig, hij twijfelde tussen de jager en het konijn. Bij de tweede vraag vroeg hij de hulp van het publiek. De vraag "Hoe heet de kroonprins van zijn achternaam" kon hij niet kiezen tussen rood, blauw, oranje en geel. Na zijn "Aha-erlebnis" van deze avond kwam hij bij de derde vraag.

Die staat hier op het scherm. Gezien zijn antwoorden ben ik gauw weggezapt naar "Peppi en Kokkie", dat had wel niveau.

Aan de lezers natuurlijk de vraag wat het antwoord is wat onze Ton met de bon ton op deze vraag heeft gegeven.

9 opmerkingen:

  1. Jezus, wat zijn jullie toch levenloos...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ton zal rood aanlopen, woest worden en zeggen: " Heb ik hier weer te maken met een tegenstander van passend onderwijs? Ik blokkeer je NU als volger op mijn twitteraccount. Wat denk je wel? Niemand liegt hier, jullie willen mij belachelijk maken, ik ga weg!"

    De jokkebrok...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ach, je kan het levenloos noemen. Je kan er ook zo naar kijken dat we de lol een beetje blijven zien in deze periode. dat jezus wordt genoemd, is prima, want we moeten het CDA nog wat meer aanpakken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Levenloos? Hoe omschrijf je het gedrag van Ton met de bon ton dan? Dom? Onbeschoft? Onfatsoenlijk? Denigrerend? Of iets iets anders wat niet in dit rijtje staat?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oei, wel een hele moeilijke vraag, ik wil graag een hulplijn inschakelen...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Elmira, leerkracht ZMLK moeder van Fien met down13 maart 2011 om 10:22

    Ik kan niet kiezen.. Wie zou Ton kiezen, vast niet zichzelf! En als hij al een hulplijn heeft gebruikt, wordt het helemaal moeilijk!
    Er komt misschien wel een vervolg bij Lingo hierover. Een woord van 6 letters: op zn Rotterdams zeggen we dan: lozert!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ton heeft duizenden hulplijnen.
    Alleen luistert hij niet

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wim, jij snapt het, nu Ton nog...

    BeantwoordenVerwijderen