zondag 17 juli 2011

Omdat het vakantie is: OM OP TE SCHIETEN: De PVV ter lering ende vermaak


U weet als geëngageerde WIJZIJNVERBIJSTERD-lezer dat ieder tweede kamerlid vragen mag stellen. Dat mag aan iedere minister en het mag ook overal over gaan.
We leven in een democratie, en de tweede kamerleden zijn eerlijk gekozen. Daarom is iedere minister VERPLICHT om IEDERE vraag te beantwoorden.
Dat gebeurt dan ook netjes.

Maar nou naar de PVV, de gedoogpartner die er mede voor zorgt dat het speciaal onderwijs naar de knoppen gaat. Die PVV is een ster in het stellen van idiote, maar soms uitermate humorvolle vragen.

Hieronder volgt een stel van die (ECHT GESTELDE) vragen. Nou weet u, dat er vandaag een medewerker van de tweede kamerfractie is ontslagen (waarschijnlijk een week naar België gestuurd, maar goed). Daarom wil ik u oproepen om de PVV vanwege de slappe vakantietijd een handje te helpen.

Stel uw PVV-waardige vragen in de reacties, dan kunnen we nog eens lachen. Wel serieus doen: beginnen met een hoofdletter en eindigen met een vraagteken.

Voorbeelden van echte vragen:

- Kent u het bericht dat Deutsche Bahn zich onder druk van linkse extremisten heeft teruggetrokken uit een samenwerkingsproject met de Israelische spoorwegen?

- Bent u bekend met het bericht «UZI-pas ligt vaak voor het grijpen»?

- Hoe wordt uw belofte de samenleving binnen twee jaar te verlossen van criminele jeugdgroepen zichtbaar in de aanpak van deze groep?

- Is het waar dat militairen en marechaussees die Afghaanse agenten in Kunduz gaan opleiden straks 100 euro per dag minder verdienen dan hun politiecollega’s, die een extra toelage krijgen van de Europese Unie voor hotel- en dinerkosten?

- Heeft u waargenomen dat verslaggever Nicole le Fever van het NOS-journaal verslag deed met een hoofddoek op haar hoofd?
en vervolgens:
- Kunt u uitleggen waarom zij dit teken van islamisering op haar hoofd moet hebben?

- Deelt u de mening dat die ergernis nog verder zal toenemen nu Sesamstraat naar een andere tijd moet om plaats te maken voor een programma dat het failliete concept van de multiculturele samenleving moet opdringen aan het Nederlandse volk?

- Is de RDW helemaal van de pot gerukt?
en
- zijn de lettercombinaties CDA en VVD wel toegestaan?” (NSB mag niet op een nummerplaat, DvB)

- De PVV heeft kamervragen gesteld aan minister Plasterk over een 16 jaar oud liedje van Kinderen voor Kinderen, waarin 27 keer 'Allah Akbar' is te horen. De PVV, die zich zorgen maakt over de islamisering van de samenleving, ziet het liedje als een bedreiging van de ter kinderziel.

Doe je best, het kan beter!

24 opmerkingen:

  1. Vrij Nederland, ergens de afgelopen weken:
    ......En ergens midden in de komkommertijd, wanneer het rendement maximaal is, zal de PVV verontwaardigde Kamervragen stellen over 'Gastarbeider', dat Kinderen voor Kinderen-liedje uit 1981, waarin een meisje op bedroefde toon zingt dat ze van haar ouders niet mag omgaan met het zoontje van Griekse gastarbeiders. Want als de partij zich twee jaar geleden nog druk maakte over 'Baklava of Rijstevla', waarin Gooise stemmetjes 'Allah akbar' zongen, dan mag dit in opdracht van de VARA vervaardigde deuntje, waarin gesuggereerd wordt dat Griekse jongens alleen maar 'knap en donker' zijn, en met geen woord gerept wordt over hun luie en spilzieke natuur, uiteraard niet aan hun aandacht ontsnappen...............

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En dan een motie indienen dat Nana Mouskouri niet meer gedraaid mag worden op de radio, is misschien een goede tip voor een motie, hihi!

    Zijn die branden in die zendmasten toch sabotage?!?! Haha!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Moet het niet verboden worden dat Nederlandse boeren in het openbaar Knorr Wereldgerechten uit Griekenland mogen eten en vervolgens hun servies stuk gooien; is dat geen enorme verspilling?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Deelt u de mening dat Nederlandse schoolkinderen voortaan alleen Nederlandse pauzehapjes mee naar school mogen nemen?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Deelt u de mening dat het kinderprogramma Dora verboden moet worden in Nederland, aangezien het programma de kinderen een andere taal dan het zuivere Nederlands leert?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Deelt u de mening dat de Albert Heijnreclame waarin de filiaalhouder zingt over Italiaanse spaghetti verboden moet worden, omdat het een link bevat naar mogelijke crisis in de Italiaanse economie?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Worden stoornissen wel weer geaccepteerd als de namen niet meer uit afkortingen bestaan?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Deelt u de mening dat ouders die hun pasgeboren baby een zuiver Hollandse naam geven meer kinderbijslag krijgen?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. 1. bent u bekend met het fenomeen "klittebandschoen"
    2. Bent u met ons van mening dat ministers verplicht "veterschoenen" zouden moeten dragen als voorbeeld voor de nederlandsche jeugd?

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Deelt u de mening dat als de Nederlandsche tienermeisjes slippertjes aan doen naar school, ze minstens verplicht hun nageltjes moeten lakken in roodwitblauw?

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Deelt u de mening dat het bloempotkapsel verplicht herintroduceerd moet worden en lang haar verboden?

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Deelt u de mening dat klittenbandschoenen verplicht gedragen moeten worden naar school om zo minuten tijd te winnen na de gymles, zodat de veterstriktijd niet van de kostbare lestijd afgaat?

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Deelt u de mening dat alle jongens verplicht op school moeten leren een stropdas te strikken?

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Deelt u de mening dat Engelse drop verboden moet worden, daar drop een Nederlands snoepgoed is?
    Deelt u de mening dat Manneke Pisdropjes verboden moeten worden, omdat de tere kinderziel dan zou kunnen gaan denken dat dropjes uit Belgie komen?

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Deelt u de mening dat dit liedje van kinderen voor kinderen een bedreiging is voor de tere kinderziel en een verheerlijking van de homofilisering van onze maatschappij en dan ook verboden moet worden?

    We wonen in een rijtjeshuis
    We hebben mooie spullen thuis
    We leven heel normaal daar met z'n drietjes bij elkaar
    Bas die werkt bij de krant
    En Diederik is laborant
    Ik ben door hun geadopteerd als baby van een jaar

    Nog altijd ben ik enig kind
    Maar niet dat ik dat erg vind
    Zo krijg ik alle aandacht, alle liefde van die twee
    Bas brengt mij altijd naar school
    Met Diederik speel ik viool
    En met z'n drietjes kijken we de soaps op de tv

    Ik heb twee vaders, twee echte vaders
    Soms stoer maar ook wel streng
    Maar we hebben het heel fijn
    Ik heb twee vaders, twee echte vaders
    Die als het moet ook allebei
    M'n moeder kunnen zijn

    Wanneer ik naar m'n bed toe ga
    Kijkt Diederik m'n huiswerk na
    En Bas die doet de vaat, of hij strijkt de schone was
    En als ik ziek of koortsig ben
    Dan is er niemand die ik ken
    Die zo lief voor mij zal zijn als Diederik of Bas

    Hij heeft twee vaders, twee echte vaders
    Soms stoer maar ook wel streng
    Maar we hebben het heel fijn
    Hij heeft twee vaders, twee echte vaders
    Die als het moet ook allebei
    M'n moeder kunnen zijn

    Soms word ik wel gepest op school
    Natuurlijk is dat naar
    Jouw ouders die zijn homo
    Dat vinden ze maar raar
    Dan haal ik maar m'n schouders op
    Nou en, ik ben hun zoon
    't Is niet zoals bij anderen
    Maar voor mij is 't heel gewoon

    Twee echte vaders
    Soms stoer maar ook wel streng
    Maar we hebben het heel fijn
    Hij heeft twee vaders, twee echte vaders
    Die als het moet ook allebei 2x
    M'n moeder kunnen zijn..!!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Deelt u de mening dat dit liedje van KvK afgeschaft kan worden, omdat na de invoering van passend onderwijs het onderwijssysteem zo briljant is, dat dit soort kinderen niet meer bestaan? Groet van Ton met de Bon Ton

    Kinderen Voor Kinderen: ADHD songtekst
    Ik ga m'n spreekbeurt houden vandaag om half elf
    'k Wil jullie iets vertellen, het gaat over mijzelf
    't Is iets wat ik heb en daar zit ik best wel mee
    Jullie mogen het wel weten: Ik heb ADHD (ADHD?)

    Ik leerde van de dokter, dat dat een stoornis is
    Ik ben ermee geboren, 't is een stofje dat ik mis
    En daardoor ben ik vaak veel te wild en veel te druk
    Ik gooi van alles om, maar dat gaat per ongeluk

    (Ik ben een doodgewone jongen)
    Ik ben (niet gek), ik ben (niet dom)
    Ik ben alleen (te druk)
    Ik snap zelf niet eens waarom (waarom)
    Dat is best vervelend
    Maar ik ben niet zielig, (nee!)
    Ik ben gewoon een jongen
    (met ADHD)

    Op school heb ik problemen, ik zit geen seconde stil
    En daarom moet ik van de dokter elke dag een pil
    'k Zit nu niet meer te wiebelen, gooi niet meer met m'n pen
    Maar soms dan lijkt het net of ik iemand anders ben

    Maar als ik 's middags thuiskom is die pil weer uitgewerkt
    Dat hebben al mijn vriendjes vast en zeker wel gemerkt
    Dan moet ik even razen, even alle remmen los
    M'n moeder zegt dan: 'Ga maar lekker rennen door het bos'

    (Ik ben een doodgewone jongen
    Ik ben niet gek, ik ben niet dom
    Ik ben alleen te druk
    Ik snap zelf niet eens waarom
    Dat is best vervelend
    Maar ik ben niet zielig, nee!
    Ik ben gewoon een jongen
    met ADHD)

    Als ik een keer mijn pil vergeet, dan gaat het weer verkeerd
    Dan zegt de meester : 'Jongen, jij bent niet geconcentreerd'
    Ik denk aan duizend dingen, mijn gedachten slaan op hol
    Ik kan niet rustig blijven, want mijn hoofd zit veel te vol

    Ik schuifel en ik draai en ik maak een gek geluid
    Ik wil naar de wc, want ik moet er even uit
    De meester zegt: 'Blijf zitten, let nu eens een keertje op'
    Ik pak m'n boek maar alle woorden dansen door m'n kop

    Ik moet me concentreren, maar ik weet niet wat dat is
    En als ik nu een beurt krijg, dan gaat het zeker mis
    Ik geef het foute antwoord uit de verkeerde les
    Ik heb het weer verpest, maar ik deed het niet expres

    (Ik ben een doodgewone jongen)
    Ik ben (niet gek), ik ben (niet dom)
    Ik ben alleen (te druk)
    Ik snap zelf niet eens waarom (waarom)
    Dat is best vervelend
    Maar ik ben niet zielig, (nee!)
    (Hij is gewoon een jongen
    met ADHD)

    Parlando:
    Dat was mijn spreekbeurt
    Zijn er nog vragen?
    ('Nee'!)
    Ok!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Deelt u de mening dat dit liedfragment van KvK absoluut herschreven moet worden, nu de PVV ervoor heeft gezorgd dat Jan Kees Italie en Griekenland uit de Eurozone heeft geggooid?

    Euro! Ierland, Italië
    Euro! Spanje en Portugal
    Euro! Frankrijk en Griekenland
    Euro! Finland, Luxemburg
    Euro! Duitsland en Oostenrijk
    Euro! België ... en Nederland

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Waarom noemen we Sesamstraat naar een kruid dat wordt verbouwd in tropische en subtropische gebieden in de gehele wereld?
    Bent u ook van mening dat het programma Sesamstraat naar een Hollandse straat moet worden genoemd?
    Steunt u de motie om Sesamstraat voortaan Harmstraat te noemen?

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Deelt u de mening dat Nicole le Fever voortaan alleen op televisie verslag mag doen met een kapje van Zeeuws meisje op?

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Deelt u de mening dat alle mannelijke tweede kamerleden voortaan een stropdas in roodwitblauw dragen?
    Deelt u de mening dat alle vrouwelijke tweede kamerleden voortaan een roodwitblauw strikje dragen?
    Deelt u de mening dat de staatssecretaris van volksgezondheid twee strikje om moet doen, namelijk ook een geelblauwe?

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Excellentie, deelt u de mening van deze kamer dat kinderen geen IQ onder de 100 behoren te hebben en dat het dus aan de scholen is om te zorgen dat dit wordt gerealiseerd.
    Deelt u dan ook de mening van deze kamer dat de leerkrachten verantwoordelijk zijn als een kind wel een lager IQ heeft?

    We gaan over tot de orde van de dag

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Deelt u de mening dat het ezelsbord van 100 jaar geleden weer herintroduceerd moet worden in het onderwijs?
    Deelt u dan ook de mening dat elke leerling die een dom antwoord geeft of van de stoel af wiebelt een uur met het ezelsbord om de nek in de hoek moet staan?

    BeantwoordenVerwijderen
  23. deelt u de mening van onze partij dat ouders die hun kind blonderen dubbele kinderbijslag dienen te krijgen

    BeantwoordenVerwijderen
  24. http://www.volkskrant.nl/vk/nl/6171/Ferry-Haan/article/detail/2810343/2011/07/20/Kinderen-produceren-tegenwoordig-een-enorme-afvalberg.dhtml

    Deelt u de mening dat alle kinderen die hun afval niet weggooien 1000 strafregels moeten schrijven "Zooi niet met Nederland"?

    BeantwoordenVerwijderen