zaterdag 18 juni 2011

Behandeling uitgesteld???

Zo maar een anonieme reactie op een van onze blogs:

Op initiatief van de Tweede Kamer is het Algemeen Overleg over passend onderwijs verzet van 22 naar 29 juni 2011. In dit overleg bespreekt de Vaste Kamercommissie OCW de brief van de minister met daarin een tussenrapportage. Omdat deze brief op zich laat wachten, is besloten tot uitstel van de bespreking.

Omdat het zomerreces bijna is aangebroken zit de agenda van de Tweede Kamer erg vol. De AOb houdt er rekening mee dat het overleg tot na het reces wordt uitgesteld. Mocht dit het geval zijn, dan wordt dit uiteraard zo snel mogelijk op de site gezet.

Als we in het onderwijs niet op tijd werk van de kinderen nakijken, rapporten en handelingsplannen niet op tijd af hebben, vallen we onder de categorie niet-excellente leraar. Dan kun je dus altijd nog minister van onderwijs worden. Dan hoef je nooit iets op tijd af te hebben en je wordt toch niet echt op het matje geroepen! Balans wacht ook nog steeds op antwoord op hun brief van 17-02-2011!!!!!!!!

Ik vind het té bizar!!!!!!!!!!!

3 opmerkingen:

  1. En ik word er kotsmisselijk van!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Briljant stukje uit de brief van de PO-Raad aan de tweede kamer van gisteren:

    Beheersing van basisvaardigheden door alle leerlingen is een must: onmisbaar voor het leren op andere domeinen en onmisbaar voor volwaardig functioneren in de samenleving. Maar de opdracht van de school is een brede. Sociale vaardigheden, plezier houden in leren en toerusten tot democratisch burgerschap zijn voor dat volwaardig functioneren ook onontbeerlijk. Laat de opbrengsten van het onderwijs niet gereduceerd worden tot dat wat met een eindtoets taal en rekenen wordt gemeten. Plezier in (blijven) leren geldt ook voor leraren, schoolleiders en bestuurders. Dat vergt een leercultuur, geen afrekencultuur. Voorkomen dient te worden dat verantwoorden verwordt tot afrekenen. Het meten van toegevoegde waarde door het verrekenen van scores op begin- en eindtoetsen – met alle aantrekkelijkheid van de eenvoud die dit uitstraalt – werkt hier averechts en lokt uit tot pervers gedrag.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Vervolg: en er staan nog veel meer statements in die brief, zie www.poraad.nl.
    Hij eindigt met wat voor soort cultuur we willen werken in het onderwijs: géén afrekencultuur!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen