vrijdag 18 februari 2011

Naar de klote (II)

In de reacties vonden we dit bericht. Dit hoort hier te staan, en eigenlijk zou ieder tweede kamerlid dit verplicht moeten lezen (uitdelen op de Libelle-beurs misschien?).
Het geeft nou precies weer waarvoor we ons uit de naad werken.... Ze hebben geen idee.


Tja.. ik heb er tijdens mijn zwangerschap en als moeder natuurlijk altijd van gedroomd dat mijn kind verstandelijk gehandicapt is, dat ze behoorlijk autistisch is leek me ook zó leuk, oja en ook nog een zware vorm van ADHD heeft is altijd een feestje, altijd al gewenst dat ze dagelijks met een bus gehaald word, i.p.v. haar gezellig zelf naar school te brengen en te halen net als mijn zoontje.
Ook was het natuurlijk de wens van mij als ouder dat mijn kind eigenlijk geen vriendinnetjes kan maken, moeilijk contact maakt, over haar toeren raakt van het minste geringste, niet tegen geluiden kan, met ruim 5,5 nog niet zindelijk is, nog in een buggy zit enz....
Ja wij als ouders van gehandicapte / beperkte kinderen vinden het gewéldig dat we gebruik moeten maken van het speciaal onderwijs.
Tenminste..dat is wat de minister lijkt te denken....

Hebben jullie enig idee hoe moeilijk het is als je kind afwijkt, als het zich níet goed ontwikkeld, een ziekte, afwijking of handicap(s) heeft.
Hebben jullie enig idee hoeveel tijd het kost om dat te verwerken, hoe moeilijk het is dat je als ouder 'levenslang' hebt en dat je je kind nooit echt kan loslaten. Dat je kind altijd een 'kind' blijft en nooit volledig op eigen benen zal komen te staan..
Hebben jullie enig idee hoeveel pijn het doet als je je kind dagelijks ziet knokken om haar hoofdje boven water te houden en niet te verdrinken in alle ingewikkelde regels, prikkels en eisen van de samenleving.
Hebben jullie enig idee hoeveel ik van haar houd en hoe graag ik wil dat ze dezelfde kansen krijgt als mijn gezonde kind...
Hebben jullie enig idee hoe kwetsend deze insinuaties zijn en hoeveel er kapot gaat met deze bezuinigingen....hebben jullie enig idee?

JULLIE HEBBEN WERKELIJK GÉÉN IDEE!

.....D, mama van een meisje met een verstandelijke beperking (ZML), klassiek autisme en ADHD.

2 opmerkingen:

  1. Elmira, leerkracht ZMLK moeder van Fien met down18 februari 2011 om 21:44

    Respect!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De boel wordt eerst optuigt om het vervolgens af te kunnen breken: dat is echt klassiek ASOCIAAL beleid. Slechter kan het niet. Hier zijn geen woorden voor.

    BeantwoordenVerwijderen