maandag 21 maart 2011

Onrust in Nederland

"Er heerst onrust in Nederland.
Ik krijg een brief mee van school met aangekondigde acties.
Ik krijg mailtjes van andere ouders die zich ongerust maken.
Ik lees bij mijn ontbijt in de krant dat er veel maatregelen op komst zijn. Er sluipt onrust naar binnen.
Gisteren sprak iemand me aan over alles wat ons te wachten staat, ons ouders van zorgintensieve kinderen.
‘Het zal er niet beter op worden,’ zegt ze.
Ze heeft gelijk, vrees ik.
‘Of ik daar tegenop zie,’ vraagt ze.
Ik knik, natuurlijk.
En dan zeg ik wat ik steeds al denk.
‘En het stelde al zo weinig voor!’


Zo begint een erg mooi, uit het hart geschreven artikel op de website van de stichting voor ouders van zorgintensieve kinderen "Lotje & co".

Lees hier het gehele artikel.

Zolang deze regering voortgaat met het afbreken van alles voor juist deze ouders en kinderen, onderwijs, vervoer, voorzieningen, ook in de toekomst, zullen wij van wijzijnverbijsterd blijven schrijven, (re)ageren en kritiseren!
Zodat niemand later kan zeggen, de puinhopen van Rutte en consorten overziend, dat we het zomaar hebben laten gebeuren!

Daarom: blijf dit verhaal vertellen, betrek iedereen bij onze onrust. Vooral ook de collega's en ouders uit het reguliere onderwijs, die nog te vaak denken dat de beker aan hun voorbij zal gaan! Laat je horen! Laat onze kinderen, die het zelf niet zeggen kunnen, horen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten