maandag 21 februari 2011

Ontslag? Klaar ..... af!

Tja, jammer joh, stelletje losers!
Niet het idee van ons van wijzijnverbijsterd, maar van ons vrolijke trio Marja, Mark en Ton. Natuurlijk hobbelt Kathleen daar wat omzichtig achteraan, maar hardop durft ze het niet te zeggen.

Afgelopen vrijdag stuurde Marja alvast aan alle scholen die met de bezuiniging te maken krijgen een brief hoeveel personeel schoolbesturen op de ontslaglijst moeten zetten.
Voor de plannen van Van Bijsterveldt is dat nodig om de bezuinigingen in 2012 in te laten gaan.

Het gaat volgens de bonden inmiddels om meer dan 7000 mensen met een enorm kostbare expertise. Een expertise die je natuurlijk niet terugkrijgt met een eenjarige ludieke cursus voor de collega's in het reguliere onderwijs en een uurtje "speciaal onderwijs" in de week op de Pabo.

We hoeven u niet meer te vertellen hoe dom, onzinnig en misdadig deze ontslaggolf is.
De bonden nemen ondertussen stelling.
Lees hier de brief die algemeen voorzitter van de Algemene Onderwijsbond, Walter Dresscher, geschreven heeft aan de AOb-leden die in het Primair Onderwijs werken.

De twee grote onderwijsbonden AOb en CNV-O houden nauwlettend een vinger aan de pols en staan hun leden met raad en daad bij, ook in deze dreigende situatie.

3 opmerkingen:

  1. Misschien begrijp ik het allemaal niet zo goed hoor, maar is het niet een beetje voorbarig al die brieven te sturen, terwijl het hele plan nog niet eens door de 1e kamer heen is? (geen sarcasme van mijn kant dit keer, want ik weet echt niet precies hoe dit soort dingen werken). Als ze geen meerderheid in de eerste kamer krijgen en de plannen er niet door komen hebben ze dus al dat werk en die brieven (en kosten), om nog naar niet te spreken van de onrust die ze gezaaid hebben voor niets gedaan.....of zie ik dat helemaal verkeerd??...............D

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, er wordt flink aangepakt door Marja en trawanten: ze willen gewoon op 1 augustus volgend jaar klaar zijn met hun kapmes. Haast is geboden want binnen vier jaar wil men klaar zijn met het kapot maken van alles van waarde: cultuur, zorg en onderwijs. Die JSF's en de 130km-borden moeten natuurlijk wel betaald kunnen worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik word hier echt letterlijk dood en doodziek van!! het lef om straks mijn zoon die zijn school zo ontzettend hard nodig heeft in de kou te laten staan! al die ongelofelijke moeite die zijn school voor hem heeft gedaan en nog steeds doet..mijn respect is torenhoog voor hun en dan maakt 1 zo'n achterlijke muts met haar ''kunde'' dit gewoon harstikke kapot!! mijn zoon die al 13 jaar aan het knokken is om een enigzins goed en leuk leven te hebben, merendeels te danken aan zijn school, gaat nu langzaam terug in hoe die was als hij niet de steun krijgt van de school..maar degene die aan mijn zoon komt is nog niet jarig..ik sta aan de barricaden..als een leeuwin,net als alle andere moeders van onze byzondere en superkanjers van kinderen..

    BeantwoordenVerwijderen