zondag 27 februari 2011

We schofferen verder

Ach, schoffeer er nog maar even op los. "MdV" staat voor "mevrouw de voorzitter", de voorzitter van de Tweede Kamer der Staten Generaal. Dat is toch een eerbiedwaardig instituut. Daar worden door niemand minder dan Ton Elias zinnen uitgesproken die eigenlijk hemeltergend zijn, en die helemaal niet kunnen.

In de serie "van horen zeggen" oftewel: "ik zeg gewoon dat iemand ('iemand uit de ambulante begeleidingshoek') zegt dat....."
De ambulant begeleiders staan inderdaad in de hoek. Daar zijn ze in gezet door dit kabinet. Als het aan dit kabinet ligt komen ze voorlopig ook niet meer uit die hoek. Dan heeft er "iemand" dit gezegd, lees mee:
"Nou mevrouw de voorzitter, ik verzin dit niet, ik citeer". Dit klinkt net als het jongetje dat met de hand in de droppot betrapt wordt en dan zegt: "meneer, ik heb geen dropje gepakt, ik krijg er eentje".

Het is zo makkelijk om dit soort dingen te roepen.

En het kan allemaal maar, want als je in de Tweede Kamer zit, dan spreek je nou eenmaal de waarheid.

3 opmerkingen:

  1. Dat zal wel die afdelingsleider zijn die wat bijverdient. Ik moet trouwens de eerste ambulant begeleider tegenkomen die zo respectloos over leerlingen praat. Lijkt me dus meer weer een hersenspinsel van Elias zelf (opnieuw)! Die liegt wat af zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Elmira, leerkracht ZMLK moeder van Fien met down27 februari 2011 om 21:42

    Zielige Downkindertjes?? Hoe durft ie. Onze Fien is niet zielig, ze wordt wel zielig als ze geen onderwijs op maat gaat krijgen in de toekomst. Geen idee wat er dan van haar zal worden..
    Ga daar maar eens aan werken meneer Elias ipv van die stomme uitspraken te doen.. PFPFPFP. Moet even stoom afblazen geloof ik

    BeantwoordenVerwijderen
  3. VRAAG ME AF WAT ER GEBEURT IN HET HOOFD VAN DEZE MAN. IS HET EEN PATHALOGISCHE LEUGENAAR ?
    Is ie bang dat hij niet geloofwaardig overkomt (dat klopt)
    Is er een psychiater in de zaal die dit wangedrag eens even onder de loep kan nemen?

    Er kan natuurlijk ook een andere reden zijn: ik denk dat hij doof is.
    Hij valt onder Cluster 2 zeg maar. Dat moet wel als je dit soort dingen denkt te horen. Gut, dat we daar niet eerder aan hebben gedacht ?
    Gelukkig ben ik ABer en hebben wij oog voor dit soort zaken. Zo zie je maar hoe makkelijk je een stempeltje op krijgt, of een vlekje of een rugtasje, deze man is GEWOON DOOF. Gehoorapparaatje, wat extra ondersteuning (nu het nog kan tot augustus 2012) en dan komt alles weer goed.
    Waar waren we toch zonder de ambulante begeleiding ?

    BeantwoordenVerwijderen