zaterdag 12 februari 2011

En wat vindt de politiek? (deel 2: de PVV)

De website van de Partij voor de vrijheid, de PVV is soms een bron van lering ende vermaak.
Je kan er hele mooie uitspraken vinden, zie bijvoorbeeld onze eerdere bijdrage "het sprookje van de PVV".

Echter, er zijn momenten dat ook wij van wijzijnverbijsterd onszelf verbaasd op de bank zien zitten.Dan komen we ineens een paar zinnen tegen die wel hout snijden. Zinnen ook, die helemaal niet passen bij het gedogen van de maatregelen die ons de nek omdoen.

Uit het plan van Partij voor de Vrijheid voor herstel van het onderwijs:

Afschaffen van de Wet regeling leerlinggebonden financiering ('de Rugzak')
Kinderen met een (ernstige) handicap, gedragsstoornis of psychische problemen horen niet in het regulier onderwijs thuis, maar op het daarvoor bestemde speciaal onderwijs.Er moet geinvesteerd worden in het speciaal onderwijs, waar kinderen de professionele hulp krijgen die zij nodig hebben.Door eerder in gezinnen waar het opvoedkundig misgaat in te grijpen, zal de stroom naar het speciaal onderwijs kleiner worden (zie plan Jeugd).
Kijk, dit is een uiterst verstandige en terechte opmerking van de PVV. We willen Geert dan ook complimenteren met dit beleidsuitgangspunt.

De PVV is helaas nog nergens te bekennen geweest in het debat over de bezuinigingen, maar als dit het beleid is zijn we er, dan is er geen meerderheid in de Tweede Kamer!

Maar de PVV gedoogt, hoor ik u denken. Dat klopt. En die lijken dan niet meer na te denken, hoor ik u denken... dat klopt ook.
En de verkiezingen dan? hoor ik u denken. Dat klopt ook al.
Moet ik dan maar het risico nemen, hoor ik u denken?
Nou, dat klopt niet, dat lijkt me niet.

Maar als de PVV in de Tweede Kamer hun eigen beleid ten aanzien van speciaal onderwijs (investeringen in plaats van een bezuiniging) ten uitvoer wil brengen: HUP, PVV HUP!

2 opmerkingen:

  1. Linda Uitdenbogerd12 februari 2011 om 23:37

    Ik wilde het risico maar niet nemen. Ik meen me nog iets te herinneren van een breekpunt...
    Of misschien 3000 agenten erbij, geen JSF, 314 miljoen gekort op gezondheidszorg ipv 10.000 banen erbij. Moet ik nog verder gaan?
    Stem met je onderwijshart en ga voor zeker!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Als je op de PVV meent te moeten stemmen vanwege dit standpunt dan kan je beter op het weer van morgen stemmen, dat is betrouwbaarder.

    BeantwoordenVerwijderen