zaterdag 12 februari 2011

Rutte snapt het niet

In een eerdere bijdrage vandaag hebben wij van wijzijnverbijsterd al laten zien dat de termen "passend onderwijs" en "speciaal onderwijs" absoluut geen synoniemen zijn en niet door elkaar gebruikt kunnen worden.

Als een ouder thuis komt met de mededeling "mijn kind moet naar het passend onderwijs" dan zal er vreemd worden opgekeken omdat niemand dat snapt. Ook snapt een ouder er geen snars van als ze op de basisschool komt, na een heleboel moeilijke gesprekken en na veel verdriet te hebben gehad dat de intern begeleider met de directeur samen in het laatste gesprek met de mededeling komt "uw kind moet naar het passend onderwijs".

Als u dit leest denkt u ongetwijfeld: "he he, dat snapt toch iedereen, doe eens normaal".

Wij van wijzijnverbijsterd zijn dan ook, je zal het niet geloven, VERBIJSTERD dat onze minister-president dit onderscheid aantoonbaar NIET kent.

Dit filmpje heb ik ontvangen van een oplettende collega uit het zuiden van het land. Hij zegt in zijn mail "ik heb het 5 keer afgeluisterd, ik heb mijn vrouw er naar laten kijken, maar de conclusie is: hij snapt het echt niet".

Maar dit is wel de man die uiteindelijk verantwoordelijk is voor de bezuiniging van 300 miljoen. De man, die verantwoordelijk is voor het opdoeken van het passend eeeh ik bedoel het SPECIAAL onderwijs, verantwoordelijk voor de kaalslag die er aan komt met als gevolg vele vele uitvallers en extra thuiszitters.

2 opmerkingen:

  1. Niet alleen Rutte snapt het niet, ik zie toch echt ook de minister van onderwijs instemmend knikken.

    Pfffff gelukkig is het dus allemaal een kwestie van het niet helemaal begrepen hebben !

    BeantwoordenVerwijderen