vrijdag 25 februari 2011

Prachtig initiatief van Daan voor zijn zusje Sabine !!



Wat een prachtige reacties komen er toch binnen bij ons op het blog.
Velen daarvan zijn messcherp, keihard of bijzonder boos.
En dan ineens komt er deze reactie binnen waar je hart sneller van gaat kloppen en waar je plots stil van wordt.
Deze reactie komt recht uit het hart en raakt je diep van binnen.

Premier Rutte, , Marja van Bijsterveldt en natuurlijk onze Ton met de bon ton, wat zou het fijn zijn als jullie nu eens deze reactie zouden lezen en deze foto's zouden bekijken. Misschien, heel misschien dat er dan een beetje besef binnen druppelt van het verdriet en de onmacht dat bij ons leeft over deze bezuinigingen in het Speciaal Onderwijs.
Daan en Sabine: een hele grote dikke duim voor jullie !

Geef kinderen ook een toekomst!
Ik ben Daan Melis en ik ben 11 jaar.
Ik heb een zusje Sabine van 7 jaar met autisme die op speciaal onderwijs zit. Dat is voor kinderen die erg moeilijk kunnen leren. Ze zit op de Mattheusschool in Rotterdam. Hier is ze een jaar geleden begonnen in een hele kleine klas met 2 juffen die extra aandacht aan haar besteden. Eerst zat ze twee jaar op een normale school. Hier kon ze niet goed meekomen, ook al deden de juffen daar nog zo goed hun best. De klas was veel te groot en door haar stoornis trok ze het niet en kon ze niet leren. Sinds ze op haar nieuwe school zit gaat het een stuk beter met haar. Met sommige dingen is ze een stuk verbeterd, zoals met taal.
Dit onderwijs is goed voor die kinderen, er zijn extra juffen en meesters en de klasjes zijn er klein waardoor er extra aandacht aan de kinderen worden besteed. Ze krijgen meer zelfvertrouwen omdat ze geholpen worden bij wat ze minder goed kunnen.
En vaak een stoornis hebben waarom het leven later moeilijk word. En dan wil de regering daar juist gaan op bezuinigen. Daar ben ik heel erg tegen!
Dat kan niet!!! Kinderen die al een moeilijke toekomst hebben een nog moeilijkere toekomst te geven.
Waardoor ook kinderen naar een gewone school moeten gaan. En dan gaan ze het helemaal niet trekken.
Hiermee zullen die kinderen heel erg zwaar krijgen. Daarom heb ik een handtekeningenactie gedaan bij mij op school en in de straat. Alle kinderen vanaf groep 4 hebben deze actie ondertekend. Ook de juffen en meesters hebben een handtekening gezet tegen dit plan. Dit wil ik opsturen naar de minister zodat ziet dat het echt een heel stom plan is. Ik hoop dat zij zo slim is en mijn lieve zusje een toekomst wil geven op de school waar ze thuis hoort! En wel in kleine klasjes met 2 juffen.
Daan




21 opmerkingen:

  1. Daan en Sabine, complimenten van Nini !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Daan en Sabine, jullie zijn KANJERS!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat ben ik trots op jullie!
    Jullie oom Menno

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jullie zijn kanjers. Daan wat een super lieve broer ben je toch voor Sabine!

    Liefs, Ed en Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat mooi gezegd allemaal! Supergoed gedaan! We hopen net als jullie (ook voor onze autistische dochter Laura) dat ze nog eens goed na gaan denken wat de gevolgen zijn van deze bezuinigingen, en zo verstandig worden om niet aan dit onderwijs en de toekomst van deze kinderen te komen.
    M. Noorlander

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mattijs Vijverberg26 februari 2011 om 10:38

    Fantastisch Daan!

    Ik hoop dat het werkt!

    Groet, Mattijs

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Jullie grote neef is trots op jullie!!

    Laat ze maar zien hoe het wel moet in Den Haag!

    Groetjes, Bart

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ongelofelijk trots ben ik op zo'n kleinzoon die zo gaat vechten voor zijn zusje. Het doet mij pijn als ik zou zien dat Sabine deze kans ontnomen zou worden.Dit mag echt niet, deze kinderen hebben recht op passend onderwijs.
    Liefs, Oma

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Danio je bent een held!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Beste Daan ,
    Wat ontzettend goed van jou dat je zo opkomt voor je zusje , heel erg lief.
    Groetjes de Opa en Oma van Laura

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooi!
    Zo werkt een HART.
    Politiek mag/kan het hart niet uit de samenleving rukken.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Voor nu even de "trotse baas" dat Daan dit doet, niet alleen voor zijn zus, maar eigenlijk voor alle Sabines. Wij geven ook niet op.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Daan, echt top dat je dit doet!! Ik hoop dat er een sterk signaal uitgaat naar de verantwoordelijke mensen en dat het dus gaat helpen!
    Groeten Orlando, Trees, Manuel en Eliza

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Daan!
    Wat ben je toch een kánjer!
    Petje af, hoe je dit hebt aangepakt!
    Nu maar hopen met z'n allen dat ze er in Den Haag iets mee gaan doen!
    Liefs, Rob & Jel

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Een super goeie actie, Daan! Voor je lieve zus en alle anderen hopen we dat het effect heeft.
    Groeten van Peter, Frieda, Daphne & Lars

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Daan, heel erg goed dat je zo opkomt voor je zusje. In mijn klas zitten ook leerlingen met autisme.... dus ik sta volledig achter je!! Ga zo door!! Wij blijven ook ontzettend hard protesteren tegen de bezuinigingen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. super goed gedaan daanie!!
    je bent een kanjer
    groetjes sietske

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Daan, je hebt helemaal gelijk. Dit kan echt niet! Zit Sabine net lekker op haar plekje en dan komen ze hiermee. Zij heeft wel bewezen dat ze gelukkiger is op haar nieuwe school waar ze toch betere begeleiding en begrip krijgt.
    Veel succes gewenst met deze aktie!!!!

    Groetjes van Harrie & Odette, Ingeborg, Stijn en Bas Zeeuwen

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een goeie actie!!! Ik hoop dat Zoë dr broertje net zo'n kanjer wordt als jij!!! (als hij dat niet al is) Heel veel succes en ik hoop dat er wat ogen geopend gaan worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Je bent een TOPPER!!

    BeantwoordenVerwijderen