vrijdag 11 februari 2011

Over argumenten gesproken

Op zijn website staat HIER de bijdrage die onze goedlachse en populaire volksvertegenwoordiger TON ELIAS tijdens de manifestatie in Nieuwegein heeft uitgesproken. Omdat hij een open doekje kreeg heb ik hem niet verstaan.
Daarin had hij het over en door het applaus heen steeds over argumenten. Er staat veel in zijn bijdrage waar iets over te zeggen valt.

"Voor de VVD, voor mij staat al helemaal buiten kijf dat een belangrijk deel van de bezuinigingen op het passend onderwijs van 300 miljoen te vinden valt door rigoureus te snijden in de bureaucratische rompslomp. Ik krijg van ouders veel teveel kastje-naar-de-muurverhalen over langs elkaar heen werkende adviseurs en over beroerde organisatie."

OOOo ik snap het opeens; de mensen in de klas die naar huis worden gestuurd zijn onderdeel van de bureaucratie.
Tja, ze moeten wel handelingsplannen maken, en handtekeningen verzamelen, en lessen voorbereiden, en materialen maken, en pictogrammen plastificeren, en oudergesprekken houden, en overdag kinderen begeleiden, en dan verplicht nascholen, en op studiedag, en naar een congres, en dan een ouderavond houden, en de volgende dag voorbereiden, en een leerlingbespreking doen, en de week erna een groepsbespreking, en met de kinderen naar de gym, na school gauw naar de teamvergadering en de vergadering van het REC, en dan even pauze (schandalig, wel 10 minuten) en zo nog even door.

Dát is natuurlijk ALLEMAAL BUREAUCRATIE, dat heb ik fout begrepen. Als je één steek laat vallen ben je een zwakke school en word je binnen een jaar opgedoekt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten