donderdag 17 februari 2011

Ingezonden (door Inge Schippers)

Ik ben met stomheid geslagen over alle maatregelen die genomen worden door dit kabinet met betrekking tot kinderen.

Buiten de bezuiniging voor het onderwijs worden ook alle welzijnsinstanties, en brede scholen getroffen.
Zo`n drie jaar werk ik als brede school medewerkster op een basisschool in Rotterdam Zuid.
Gisteren nog op het nieuws dat hier On Nederlandse dingen aan de hand zijn.
Inderdaad dat klopt! Deze week te horen gekregen dat ik volgend schooljaar mijn baan kwijt ben, en de kinderen hun brede school.
Kansarme kinderen uit een Vogelaar wijk, geen rugzak,activiteiten van het buurthuis die steeds minder worden en geen brede school!

Ik schaam mij diep voor dit land met zijn barbaarse methodiek als het om welzijn gaat voor een steeds grotere groep die dreigen uit de samenleving te ontvallen, want voor mij is ieder kind een schatkist, waar door deze maatregelen een slot opgezet word.

Inge Schippers brede schoolmedewerkster Rotterdam- Zuid

Geen opmerkingen:

Een reactie posten