donderdag 26 januari 2012

De leerkracht een uitvreter? Een weerwoord!

En het zou zo over alle collega's geschreven kunnen zijn, ook in het kader van het 'passend onderwijs, waarbij keer op keer de leerkrachten worden geschoffeerd door Elias en trawanten, als waren wij lui en onbekwaam.
Een uitstekende opiniebijdrage van Wim Suyderhoud in de Volkskrant van gisteren: "(H)et blijft onbegrijpelijk dat men mij niet in staat stelt de kwaliteit te leveren waartoe ik in staat ben. Want hoewel algemeen bekend is dat leraren hun leerlingen beter kunnen laten presteren in kleinere klassen, weigeren de politici er geld voor beschikbaar te stellen. Kwaliteit mag niets kosten".
En even verderop: "Als onderwijswoordvoerder Ton Elias van regeringspartij VVD zegt dat de leraar lui is, voel ik me dus niet aangesproken. Elias is na zijn studie Engels something completely different gaan doen. Als parlementslid verdient hij waarschijnlijk een ton, en niemand kan meten of hij daar voldoende voor presteert. Misschien kan hij best met wat minder toe, zoals hij vindt dat ik best met een weekje minder vakantie toekan.
Elias brengt schade toe aan mijn beroepsgroep met zijn ongefundeerde uitlatingen. Natuurlijk, elke beroepsgroep kent zijn zwakke broeders, het onderwijs niet uitgezonderd. Maar de overgrote meerderheid in mijn werkkring deelt mijn werkopvatting"
.

Het zou zo allemaal in een artikel over de opvattingen van Elias c.s. over leerkrachten en 'passend onderwijs' passen. Immers, daar op die scholen voor speciaal onderwijs kan rustig nog een tandje bijgezet worden, luie uitvreters en aanstellers dat het zijn, vindt Ton.

Wat dat betreft is dit uitstekende opiniestuk een goede weergave van de dagelijkse werkelijkheid met betrekking tot het uitblijven van respect door het neoliberale smaldeel voor de mensen, die zich dagelijks voor de volle honderd procent inzetten voor de toekomst van de kinderen in Nederland.

Lees hier het gehele artikel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten