zaterdag 17 december 2011

ik ben er klaar mee








Aan:

AVS (algemene vereniging schoolleiders) naar aanleiding van dit bericht.

Ik wil met onmiddellijke ingang mijn lidmaatschap van de AVS opzeggen. Ik herken me in niks in de belangenbehartiging door de AVS op het gebied van Passend onderwijs. Ik heb het onderhandelaarsakkoord gelezen wat mede namens de AVS is afgesloten met de minister. Daarin wordt er naar gestreefd om gedwongen ontslagen te voorkomen en expertise te behouden.

Wat een farce en wat een schande.

Door dit akkoord te sluiten gaat de AVS impliciet akkoord met de bezuinigingen, en dat is voor mij ondenkbaar. Ik moet als directeur van eenpitter voor 675.000 euro personeel gaan ontslaan; niks behoud van expertise, niks gedwongen ontslagen voorkomen. Jullie hebben makkelijk kletsen. Ons gaat het erom dat we geen fatsoenlijk onderwijs meer kunnen geven, dat ik van de 64 fte's er 15 naar huis moet sturen. Dat is bijna een kwart, terwijl we wel dezelfde 200 leerlingen houden met een ernstige verstandelijke beperking en veelal meervoudig complexe problematiek.

Het gaat bij de bezuinigingen om mensen; collega's waar we soms al 5 jaar mee werken en kinderen. Op 22 groepen kinderen 15 fulltimers naar huis, er vallen enorme, niet op te vullen gaten in de organisatie.

Het is wat mij betreft een schande dat er zelfs over zo'n akkoord wordt gesproken en ik ben er klaar mee. Mijn lidmaatschapsnummer heb ik niet bij de hand maar stuur ik wel na.

Wilt u mijn opzegging schriftelijk bevestigen.

Groet

3 opmerkingen:

  1. Respect, ik ben dat politieke onderhandelen, altijd zoeken daar een middenweg, zoeken naar de weg van de minste schade helemaal zat.

    Gewoon opzouten met die bezuinigingen, er moet geld bij met een toenemend aantal leerlingen. Klaar. Stelletje politiek beperkten daar in Den Haag...
    Linda Uitdenbogerd

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Maar zouden we nu niet juist alle leden van de AVS moeten mobiliseren om allemaal NEE te stemmen? Door eruit te stappen kun je ook geen stem meer laten horen op een vergadering, etc ????

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @anoniem: Het schiet gewoon echt niet op als dit soort belangenverenigingen "het" niet zien. Het gaat hen om de belangen van de schoolleiding, en wat ze hebben afgesproken gaat echt nergens over.

    BeantwoordenVerwijderen