vrijdag 15 april 2011

Wij blijven verbijsterd

Tja, en daar zit je dan met je goeie gedrag: Che bij zijn lief, en de baas ook, maar dan een andere. "The day after", zeg maar. De dag nadat "de brief" plotseling op internet verscheen.
Uitstel, ja! Maar afstel? Nee!
Het was wel een beetje katterig. Aan de ene kant ben je blij dat er wat rust in de tent komt, dat je collega's zich nu nog geen zorgen hoeven te maken, maar tegelijk zit er toch dat kriebeltje in je nek met het gevoel dat er iets niet klopt.

Worden we nou genaaid, worden we in slaap gesust, en heeft het kabinet het ongelooflijk slim gespeeld of maken ze zich oprecht zorgen over hoe het gaat, de snelheid en de impact?

Wij neigen naar optie A: ze trachten ons in slaap te sussen, maar volgend jaar april staan we gewoon weer waar we nu staan. Het slimme zit er dan in dat de eerste kamer tegen die tijd het hele zaakje, met dank aan de nog steeds vrouwloze SGP, heeft goedgekeurd, en we gewoon in het proces van de invoering van "passend onderwijs รก la Marja" terecht zijn gekomen. Dan verandert er wat dat betreft helemaal niks, en zijn we nog met zijn alle de pineut, alleen wordt de lijdensweg wat langer.

Daarom een oproep aan onze trouwe lezers: wij gaan door, en we hopen dat jullie ook door gaan. We willen graag constructieve bijdragen plaatsen van degenen die wat toe te voegen hebben. Dat kan natuurlijk gaan over onze neoliberale vrinden van de PVVD en het CDA, maar ook over aspecten van "passend onderwijs"die nog onderbelicht zijn; de rol van ouders, de invloed van samenwerkingsverbanden of andere thema's.

Zoals steeds: "OP DE BARRICADEN" en ons volgende doel: AFSTEL!!

4 opmerkingen:

  1. Zoals ik eerder al schreef; ik krig er een onderbuik gevoel bij, het klopt gewoon niet....

    Laten we idd goed wakker blijven en ons idd niet in slaap laten sussen....Debby

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben blij om te lezen dat jullie door willen gaan. Ik heb met groeiende verbijstering zitten kijken naar de goocheltrucs en wisseltrucs die de minister kan toepassen en haar "publiek" zich willens en wetens zich voor de gek laten houden.
    Ik heb nog steeds geen goed gevoel bij het passend onderwijs zoals het nu is voorgesteld en dat zit in het wegvallen van de huidige expertise binnen de 'speciale' doelgroepen en mijn eigen rol/inbreng/beslissingsbevoegdheid als ouder. Ik heb mijn vraagtekens over de defenitie van passend onderwijs, passend voor wie? Passend voor de kinderen in hun verscheidenheid de optimale mogelijkheden krijgen om onderwijs te volgen of passend in het kasboekje van het ministerie van Onderwijs?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het schijnt nu de tijd te zijn om te praten...Ik volg het met enige argwaan. Ik kan niet geloven dat Van Bijsterveldt en Elias nu wel open staan om het over de inhoud te hebben. Ik ben bang dat mensen zich blij laten maken met een dooie mus. Daarom: blijf alert en lukken die gesprekken niet, wat ik vrees, dan alsnog aktie! Desnoods zonder bonden!
    Miek

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het is een politiek spelletje van erg slechte kwaliteit. Ik roep het ook al dagen; het klopt niet!

    BeantwoordenVerwijderen