donderdag 24 februari 2011

Verkeerd begrepen.

Nou dacht ik toch dat wat ons overkomt een bezuiniging is. Nou, dat heb ik verkeerd begrepen. We kunnen er allerlei labels aanhangen, maar dat mag weer niet van Ton Elias. Als ik het nou goed begrijp zijn wij in het speciaal onderwijs allemaal stuk voor stuk een stelletje enorme sukkels en losers.

We nemen kinderen op die toch al niks kunnen en we proberen ze ook nog wat te leren. Er schijnen scholen te zijn die dat beter doen en in grotere groepen. Dat zegt Ton met de bon ton tenminste. En hij weet het, want hij zit in de Tweede Kamer, en dan ben je knap en een edelachtbare.
Waar die scholen staan? waarschijnlijk in Verbijsterveldt of Verweggistan.

Maar terug naar mijn stommiteit. Het is geen bezuiniging, het is een herverdeling.


Vanmiddag was er een huppeltut van het CDA op de radio die uitlegde dat het een zeer positieve herverdeling van geld is: IE-DER-EEN wordt er beter van, en vooral het speciaal onderwijs. De nadruk komt tenminste weer in de groep te liggen, de overbodige overhead gaat eruit en het management (de overbodige baas zeg maar) kan zich weer met hun kerntaak gaan bezighouden.

Bovendien krijgt de rest van het onderwijs een uitdaging, namelijk de uitdaging om kindertjes met probleempjes te helpen in plaats van weg te sturen.

En dat er scholen zijn die een kwart van de begroting kwijtraken? "Hoe komt u daar nou bij, 10%, en niet meer"
Dat het "herverdelen" wordt genoemd dat wist ik al, maar deze had ik nog niet gehoord.

Wat ben ik toch dom, en eigenlijk overbodig.

2 opmerkingen:

  1. Regeren is vooruitzien. Hoewel de BOZE GEFRUSTREERDE BAAS op weg is naar zijn vakantiebestemming, zullen er toch nog steeds artikelen van zijn hand op dit blog verschijnen. Hoe dat kan? Hij heeft avonden lang kopij "persklaar" gemaakt en wij, Aag en CHE, zullen ze de komende dagen blijven posten. U mag de BOZE GEFRUSTREERDE BAAS dus alles voor de voeten gooien, maar niet dat hij lui is!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze gedachte is werkelijk ook geen moment in mij opgekomen!

    Ach, we moeten maar zo denken, liever dat zij het zeggen, dan iemand met het volle verstand, toch?

    BeantwoordenVerwijderen