zondag 10 april 2011

Wie schoffeert het beste?

Wij van wijzijnverbijsterd hebben u de afgelopen maanden al uit en te na laten zien en horen dat de woordvoerders van de regerings- en gedoogpartijen het tot kunst hebben verheven om het onderwijs (u dus) te schofferen en te beledigen.

We hebben een paar aardige uit het archief getrokken en zijn benieuwd wat u er van vindt: is het terecht, vindt u het ook, of juist niet, dat kan natuurlijk ook.

VVD (Elias): “Het wordt tijd orde op zaken te stellen in het onderwijs”.

CDA (Ferrier): “De 300 miljoen bezuinigingen staan!!! Het geld is al die jaren verkeerd uitgegeven en de directeuren moet wat creatiever worden”.

PVV (Beertema) “Afbrokkelende kwaliteit van het onderwijs in een pervers systeem moet gestopt worden. Er moet een nieuw systeem komen dat rust biedt, waarin uitstekende professionals voor de klas moeten staan; we hebben keigoeie leraren nodig, die hebben we nu niet !!”

Kabinet (van Bijsterveldt) "De besturen van de epilepsiescholen moeten eerst maar eens in de spiegel kijken".

Voor een bloemlezing moet je ondertussen eigenlijk een apart blog starten, www.wijzijngeschoffeerd.nl, maar daar hebben Aag, CHE en ik geen tijd voor.

Aan jullie de keuze: zijn er ergere, is dit erg, of valt het allemaal wel mee? We zijn benieuwd.

3 opmerkingen:

  1. Het is wel mogelijk om wat tegenwicht te geven, OK?
    Een standbeeld voor de leraren en ambulant begeleiders die een toekomst mogelijk hebben gemaaakt voor onze zoon. Het ziet er naar uit dat hij dankzij het rugzakje later zelf de kost kan verdienen. Hij overleeft door zijn leeftijd de bezuinigingsproblemen waarschijnlijk.
    Misselijkmakend dat K. Ferrier het 'verkeerd uitgegeven geld' vindt. Bovendien scheelde ambulante begeleiding op school vele uren GGZ-zorg omdat het een vorm van begeleiding is die enorme problemen in de kiem smoort. Ik kan het weten met een kind dat sinds 1999 in het regulier onderwijs zit en al jaren in het speciaal onderwijs had gezeten als er geen ambulante begeleiding was geweest.
    Alle hens aan dek voor jongere leerlingen. Dat bezuinigen accepteer ik niet. Ik doe wat ik kan, maar wel in de anonimiteit. Want onze zoon wil niet opvallen, en dus ook niet dat ik opval.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Na bovenstaande reactie wil ik nog iets toevoegen. Vooropgesteld dat Libiƫ, Alphen en Japan veel erger zijn.
    Een ramp is erg, maar meestal zijn er mensen die meeleven te over. Dat helpt in enige mate, onze familie is ook wel eens getroffen door een rampje. Maar een ramp waarbij mensen roepen dat het leed ingebeeld is, is om zeer, zeer onpasselijk van te worden. En al helemaal als men roept dat het veroorzaakt wordt door ouders of leraren die zo verschrikkelijk hun best doen om al die ellende te voorkomen. Het komt me bijna voor als s----me. Ik schrijf dit niet voor ons, wij ontspringen de dans net, waarschijnlijk. Maar voor al die andere leerlingen en betrokken ouders en leraren.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Linda Uitdenbogerd10 april 2011 om 22:38

    Eh, ik wilde ook Machiel met de sik nomineren voor het schofferen van onze kinderen met zijn:
    -een beetje scheef op je stoel zitten dan krijg je een rugzakje,
    -en ze worden toch allemaal maar opgeleid voor de Wajong.
    Deze man heeft echt geen idee wat onze kinderen allemaal doormaken. En ik vergeet die verschrikkelijke woorden ook nooit meer, ben echt diep gekrenkt.

    BeantwoordenVerwijderen