zondag 20 februari 2011

Bericht van een intern begeleider

"Dus ben ik bang voor de dingen die komen gaan,vind ik het verschrikkelijk voor de mensen die hun baan kwijtraken, vind ik het verschrikkelijk voor de mensen die de onmogelijke klus moeten gaan klaren om met VEEL minder mogelijkheden het onderwijs aan onze kinderen enigszins op peil te gaan houden, MAAR VIND IK HET VOORAL VERSCHRIKKELIJK VOOR ONZE LEERLINGEN EN HUN OUDERS DIE NIET MEER GAAN KRIJGEN WAAR ZE RECHT OP HEBBEN!!!!!!

En de hamvraag blijft, WAAROM ZE NIET WILLEN OPENSTAAN VOOR ALTERNATIEVEN VAN BEZUINIGINGEN??????


Dit is een fragment uit een emotionele brief die ons heeft bereikt. Ook hieruit blijkt hoe in het veld leeft hoe er met "onze kinderen" wordt omgegaan.

Klik hier om de gehele brief te lezen.

5 opmerkingen:

  1. Precies de hamvraag WAAROM NIET OPENSTAAN VOOR ALTERNATIEVEN ????
    Zal ik je daar het antwoord op geven ?
    Dat komt omdat we toewillen (en al beland zijn in) de PRESTATIEmaatschappi. Dus we vinden werken met prestatiebonussen en salarissen belangrijker dan deze kinderen. Ja, de kinderen met een handicap dan (of hoe je het ook noemt) want die presteren namelijk te weinig voor de maatschappij. Dat doen kinderen met een hoopg IQ wel straks, dus die krijgen er geld bij. Dus ZO SIMPEL is het gewoon bij deze regering. Ben je zwak dan krijg je niks of we pakken het je af.

    Nog even en een kind krijgt afgemeten aan zijn of haar IQ een betaling voor onderwijs. Hoe lager het IQ des te minder je krijgt en zit je onder de 50 bv dan krijg je lekker helemaal niks. Had je maar een beter IQ moeten hebben of zonder handicap geboren moeten worden !!

    Wie is hier nu dom ??

    Frits

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Elmira, leerkracht ZMLK moeder van Fien met down20 februari 2011 om 17:09

    Jemig, wat een superbrief. Ik draai nog niet zo lang mee in speciaal onderwijs en ben ook helemaal niet van plan om te stoppen. Alleen: ik ben bang dat ik straks een van de leerkrachten zal zijn die eruit moet vanwege deze ( sorry voor de woordkeuze ) achterlijke bezuinigingen!! Wanneer worden ze in Den Haag wakker? Wie durft er op te staan in Den Haag en te zeggen dat dit echt NIET kan? Er zal toch wel een weldenkend mens tussen zitten.....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @Elmira

    Er zijn er genoeg, gelukkig. Alleen niet bij VVD, CDA en PVV (en tevens de SGP is niet helemaal zuiver in deze). Dus op 2 maart: 1)in ieder geval een stem uit brengen en 2)in ieder geval een stem uit brengen op een van de oppositie-partijen

    BeantwoordenVerwijderen
  4. deze brief verwoordt precies wat ik voel en denk vanaf het moment dat deze krankzinnige maatregel de wereld op zijn kop zette!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een prachtige emotionele brief, die raakt je in je hart. Zou Rutte ooit blogs lezen, of de minister? Vast niet

    BeantwoordenVerwijderen